BLOG Post New Entry

BERKONGSI CERITA MENARIK TENTANG ISI KANDUNGAN DARI BLOG ANDA


view:  full / summary

sengal

Posted by Admin Namia on August 4, 2012 at 11:20 PM Comments comments (2)

lama pulak tak menulis kat sini kan kan kan

dah nak raya rupanya .... 

Tajuk lagu: Symphony Untuk Semua

Posted by 4DMIN on June 13, 2012 at 6:00 PM Comments comments (0)
Syukur..akhirnya lagu tema untuk radio worldwide symphony FM telah siap sepenuh nya..lagu sepanjang 2.48 minit..berkonsepkan irama rock slow dan digabungan dengan bunyi muzik saxofon yang dibawak khas dari negara america syarikat US ..semoga dengan ada lagu tema worldwide symphony fm ini akan lebih bererti dan akan keudara di konti worldwide symphony FM sedikit masa lagi..dan di bawah lirik seni kata lagu tema worldwide symphony FM.TERIMA KASIH pada mereka yang terlibat seperti REX NUKCLEAR,ROX ROXZY dan juga XNDJ maka tercipta lah lagu ini untuk anda semua..TERIMA KASIH PADA SEMUA YANG TERLIBAT

LIRIK LAGU

Symphony Fm,hiburan Untuk Semua,

hati ceria ...seindah rupa...

Symphony Fm,

hiburan Untuk Semua lagu terkini,

hiburan sepanjang masa

melunaskan permintaan perindu

pendengar mengubat jiwa...

c/oSymphony Fm....hiburan Untuk Semua...Symphony Fm..

hiburan sepanjang masa

CETUSAN ILHAM : XN DJ

LAGU CIPTAAN : REX NUCLEAR STRIKES

LIRIK CIPTAAN : REX, ROX ROXZY

PENYANYI : ROX ROXZY

STUDIO : METAL FORCE STUDIO


Mayat Tak Diterima Bumi Di Pahang

Posted by 4DMIN on May 23, 2012 at 12:35 AM Comments comments (0)

Kisah ini berlaku di sebuah perkampungan kecil di Pahang pada tahun 1973.Ia nya diceritakan oleh Salleh kepada penulis untuk pedoman semua pembaca budiman.

 

Kisah berlaku di sebuah Pekan yang bernama Kampung Pulau Tawar, Jerantut .Seorang lelaki yang bernama Omar (nama sebenar dirahsiakan bagi menjaga nama baik keluarga tersebut). Omar adalah seorang bomoh di kampung tersebut.

 

Beliau merupakan seorang bomoh yang agak disegani oleh kerana setiap kali apabila beliau mengubati setiap penyakit yang pelik, beliau akan berjaya.Satu hari diwaktu senja ada seorang budak melalui rumah Omar budak itu adalah Salleh pencerita kisah ini.

 

Salleh terdengar seseorang sedang bercakap dalam bahasa yang agak pelik dan tidak pernah didengarinya sebelum ini.Salleh cuba mengintai dari celah lubang dinding yang agak usang. Beliau melihat Omar bercakap mengadap sekeping cermin.

 

Oleh kerana lubang tersebut agak kecil Salleh tidak nampak keseluruhan cermin tersebut. Salleh cuba mencari lubang yang agak besar. Akhirnya dia menjumpai lubang yang lebih besar. Melalui lubang tersebut, Saleh dapat melihat bayangan pada cermin tersebut bukanlah Omar tetapi sekujur tubuh yang sungguh ngeri wajahnya.

 

Matanya kelihatan tersembul dan pipinya kelihatan berlubang. Tubuh makhluk itu dibaluti oleh kain putih yang berwarna coklat seperti warna tanah. Tiba-tiba Salleh melihat mahkluk itu seperti memandang kearahnya. Bulu romanya meremang. Tanpa membuang masa Salleh terus melarikan diri.

 

Sampai saja dirumah beliau terus menemui bapanya dan menceritakan kepada bapanya.Bapanya sekadar tersenyum seraya memberitahu ramai orang kampung sudah lama mengetahui perihal Omar. Bapanya mengatakan bahawa Omar menggunakan hantu peliharaannya untuk merasuk orang dan apabila orang tersebut sakit beliau akan datang dan mengubati orang tersebut.

 

Dengan cara ini beliau akan lebih mendapat duit dan orang kampung akan menghormatinya. Mereka hanya menunggu masa untuk membuktikan pada orang kampung.Pada malam tersebut Salleh berasa seperti tidak sedap badan, tubuhya seperti merasa lemah. Mungkin kerana terkejutkan peristiwa yang dilihatnya tadi membuatkan dia rasa begitu.

 

Selepas makan malam, Salleh terus masuk tidur. Apabila dia cuba hendak melelapkan mata dia terbau seperti bau bangkai di dalam biliknya. Dia cuba membuka matanya tetapi kelopak matanya berasa amat berat sekali.

 

Salleh cuba menjerit untuk memanggil bapanya tapi suara tersekat dikerongkong sahaja. Dia cuba membaca ayat suci yang diingatinya.Akhirnya beliau berjaya juga menjerit memanggil bapanya, Sebelum jatuh pengsan.

 

Apabila Salleh membuka matanya didapati rumahnya penuh dengan orang dan mendengar orang menyebut nama Omar. Dia memandang ke arah bapanya yang sedang menghampirinya sambil tersenyum dan meminta dirinya supaya bertenang kerana segalanya telah berakhir. Dia kembali terlelap.

 

Pagi besoknya apabila dia tersedar Salleh melihat bapanya berjalan diiringi ibunya dengan pakaian seperti orang ingin ke masjid. Dia bertanya bapanya apa yang berlaku. Bapanya menyuruh salleh bersiap2 utk pergi menziarahi kubur Omar. Salleh terkejut mendengarnya dan penuh dengan persoalan bermain dibenaknya sambil mengorak langkah kebilik mandi.

 

Sesampainya di tanah perkuburan Salleh melihat orang sedang menggali kubur. Tiba-tiba dia tedengar orang didalam lubang bertempik apa ni!!! Salleh berlari untuk melihat dengan lebih dekat tetapi dihalang oleh bapanya.Salleh melihat beberapa orang dewasa seperti mengangkat sesuatu yang berat dari lubang tersebut.

 

Sebaik sahaja objek tersebut berjaya dikeluarkan dari lubang tersebut,

 

Mereka semua terpegun melihat UBI KAYU yang sangat besar.Jadi sesiapa yang ingin beli UBI tersebut bolehlah menghubungi saya di talian bebas tol :

 

1-800-88-88-88

Kerepek Ubi Pedas - RM 2.00 sebungkus

Kerepek Ubi Masin - RM 2.30 sebungkus

Kerepek Ubi - RM 1.50 sebungkus

Kerepek Ubi Mentah - RM 0.50 sebungkus

 

Penghantaran akan dibuat kepada kawasan di Lembah Kelang sahaja. Cukai perkhidmatan sebanyak 2% akan dikenakan.

 

UBI...... UBI... SAPER NAK BELI UBIIIII.. hehehehehe kekeke.. sapa kena... jangan marah... :-)

 

 

korang rasa TERKENA? xkn xnk kongsi ngan kekawan?

apa lagi? jom share. baru ADIL samer2 kena hahaha.

admin pom terkena jugak macam korang! best apa hahaha



Rss_feed

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

Waktu Solat

Tweet Me

PANEL ADMIN
 

Current song: Loading ...
Stream title:
Bit rate:
Current listeners:
Maximum listeners:
Server status:
AutoDJ status:
Source connected:
Station time:
Current playlist:
Track details: - -

PANEL ADMIN

Mintak Lagu

Mintak Lagu 

Mintak Lagu 


letak banner kami di blog atau website anda